7+1 tipp az egészséges étkezési szokás kialakulásához

Vallom azt, hogy ha csecsemő- és kisgyermekkorban megismertetjük és megtanítjuk a gyermekünkkel a helyes táplálkozást, az életmódot, a vásárlási szokásokat, akkor később, ovis- és iskolás korban sokkal könnyebb dolgunk lesz. Ugyanis ezek a szokások mélyen bevésődnek, és meghatározzák akár a felnőttkori szokásaikat is.

Éppen ezért nagy felelősségünk van nekünk, szülőknek, hogy a lehető legjobban kezdjük el a hozzátáplálást.

Most 7+1 tippet ajánlok nektek, hogy a lehető legjobb étkezési szokás alakuljon ki.

1. A gyermeked elsőként az alapanyagok valódi ízét ismerje meg. Az első hónapban nem kell használni semmilyen édesítőszert, sót vagy más fűszer. 7 hónapos kortól a zöldfűszerek fokozatosan bevezethetők. Édesítésre használj datolyát, mazsolát, almát vagy banánt. Sózásra az első életévben nincs szükség.

2. Nem a mennyiség a fontos, hanem az evés öröme. A hozzátáplálás első hónapjai a kóstolgatásról szóljon, úgy egyen, olyan formában, ahogy neki tetszik. Az anyuka ujjáról, kanállal etetve, tálban szétnyomkodva, marokra fogva vagy éppen a kezéről nyalogatva.

3. Példamutatás fontossága.  A gyermeked úgy fog táplálkozni, azokat az ételeket fogja megismerni, amelyeket a család is fogyaszt. Főzz úgy a családnak, hogy abból a gyermeked is nyugodtan ehessen.

4. Törekedj a változatosságra. Mindegyik tápanyagra (szénhidrát, fehérje, zsír) szüksége van a gyermekednek, ne zárj ki egyet sem. Ezek minősége viszont fontos, mindenképp teljes értékűek, azaz finomítatlanok legyenek.

5. Szivárványos étkezés. Törekedj arra, hogy a szivárvány minden színében pompázó alapanyagokat adj gyermekednek, hiszen így tudod biztosítani a tápanyagok széles körét. A különböző színű gyümölcsök és zöldségek különböző fontos vitaminokat, makro és mikro tápanyagokat tartalmaznak. A legfontosabb a narancssárga, a zöld és a piros/lila szín, ezekből minden nap kerüljön a tányérba.

6. Az üveges, bolti bébiételek csak végszükség esetén.  A házi, teljes értékű ételeknél nincs jobb. Arra kell törekedni, hogy a babád ízlése a saját főztöd alapján alakuljon ki.  A bolti bébiételeket csak végszükség esetén adjuk gyermekünknek, például utazás alkalmával. Az első falatok ne üveges bolti ételek legyenek, hanem enzimekben, vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag, friss és élő gyümölcsök vagy zöldségek.

7. Legyenek jó hangulatú, közös családi étkezések. Ne felejtsd azt el, hogy a gyerek utánoz. Tehát úgy, és azt fog enni, amit a család is eszik.

7+1. Az étel nem jutalom! Ne zsarold a gyerekedet, hogy ha megeszi az ételt, akkor kap csokit, játékot, nézhet tv-t vagy csak akkor mehet játszani. Azt se mondd, hogy akkor beteg lesz, szomorú leszel vagy nem nő nagyra. Ezekkel egy rossz evési szokás fog kialakulni. Az evés az éhséghez kapcsolódjon, és ne ahhoz, hogy jutalmat vagy büntetést kap.

Ajánlásért fizetség

Szeretnél 500 vagy 1000 Ft-ot keresni könyvenként az ajánlásoddal?

ÉLTETŐ ÉTELEK receptgyűjtemény

Minden, ami tudatosság, egészség, életmód és természetesség

Megvásárolható

E-BOOK

YIYA kedvezménykupon

Növényi tejek a mindennapokban