Brokkolifőzelék

A brokkoli igen gazdag pantoténsavban, A- és C-vitaminban, természetes foszfor, vas és B-vitamin forrás. Oldható rostjainak köszönhetően jótékonyan hat a belekre, az emésztésre. Párolással megőrizhetjük klorofilltartalmát, a babák kezébe adható 9-10 hónapos kortól.

A brokkoli szárát se dobjuk ki (tele van szelénnel), vékonyan hámozzuk meg, és ugyanúgy pároljuk, mint a rózsáit.

Gázosodást okozhat, ezért tartsuk be a fokozatosság elvét. Ha már tud rendesen rágni a babánk, akkor nyersen is ehető, vagy akár turmixba is belekerülhet. Jól illik hozzá a szerecsendió.

Hozzávalók:

  • 2 nagyobb brokkoli rózsa
  • 1 kis burgonya
  • 1 kávéskanál olívaolaj/hidegen sajtolt napraforgóolaj/repceolaj vagy kókuszolaj (babaolaj is kapható)
  • csipet szerecsendió
  • 1 reszelésnyi fokhagyma (8 hónapos kortól)

Így készítsük el!

  1. A brokkolirózsákat mossuk meg, a burgonyát hámozzuk, majd kockázzuk fel.
  2. Tegyük bele egy lábasba, majd öntsünk rá egy kevéske vizet. Reszeljük bele a fokhagymát, és mehet hozzá a csipet szerecsendió is. Fedő alatt, kis lángon kb. 10 perc alatt pároljuk puhára.
  3. Öntsük le róla a vizet (egy keveset tegyünk félre, mivel ezzel lazíthatunk az állagon), botmixerezzük. Keverjük bele az olajat.

Tipp: A családi recept szerint ez egy krémleves lesz, ha kicsit több vízzel botmixerezzük. Ebben az esetben sózzuk, borsozzuk, és löttyintsünk bele egy kis tejszínt.

Ajánlásért fizetség

Szeretnél 500 vagy 1000 Ft-ot keresni könyvenként az ajánlásoddal?

ÉLTETŐ ÉTELEK receptgyűjtemény

Megvásárolható

E-BOOK

Növényi tejek a mindennapokban