Instant zabkása – igen vagy nem?

Manapság egyre jobban teret hódít a kásaevés, már a boltok  polcain is láthatunk zacskós kásaporokat. De meg is szoktad nézni, hogy mit rejt a csomagolás? Nos, én utánanéztem annak ellenére, hogy ilyen zacskó még csak véletlenül sem landol a kosaramban.

Csak hogy lássuk ennek a zabkásának az összetevőjét: 53% zabpehely, cukor, zsíros tejpor, kukoricakeményítő, glükózszirup, 2,8% fagyasztva szárított málna darabok, 2,4% chia mag, természetes aroma, étkezési só, savanyúságot szabályozó anyag (citromsav).

Figyeled, hogy kétféle cukrot is tartalmaz? Ahogy a tápanyag táblázatot böngészem, egy adagban 12 gr. cukor van (4 kockacukor mennyiség). Tehát a napi ajánlott, hozzáadott cukormennyiség mintegy fele… és csak egy zabkását ettünk meg…

Az Egészségügyi Világszervezet 5 energiaszázalék hozzáadott cukrot tart indokoltnak, ami napi 25 g, mintegy 6 teáskanál cukrot jelent.

Nincs semmi kétség… zabkását enni jó, azért, mert…

  • sok rostot és fehérjét is tartalmaz. Tudtad, hogy 100 gr. zabpehely 14,5 g. fehérjét és 13,8 g. élelmi rostot tartalmaz?

  • kiemelkedő a cink- (4,5 mg/100 gr.) és mangántartalma (3,2 mg/100 gr.)

    CINK: Az immunrendszer megfelelő működéséhez szükséges. Számos enzim alkotóeleme, amelyek főleg az emésztésben és az anyagcserében vesznek részt. Hiánya gyenge immunitást, depressziót, szellemi hanyatlást, sebgyógyulási zavart, csökkent étvágyat, lelassult növekedést és serdülőkorban lassult nemi érést eredményez.

    MANGÁN: Az anyagcserében részt vevő néhány enzim működéséhez szükséges, de a csontok, inak kialakulásában is fontos szerepe van.

  • a rosttartalma jót tesz a vércukorszintnek, mert a benne lévő szénhidrát lassabban szívódik fel,

  • vízben oldható és oldhatatlan rostot egyaránt tartalmaz,

  • gluténmentes (ha a gyártó garantálja azt, hogy nem szennyeződött a betakarítás, feldolgozás során gluténnal),

  • B-vitaminnak köszönhetően nyugtat, az idegrendszerre hat. Makrobiotikus neve „agyfényesítő”, mivel jó hatással van az agy működésére, javítja a koncentráció-képességet, idegerősítő.

  • +1  FINOM és könnyű elkészíteni.

Alap recept

  • fél csésze apró szemű zabpehely
  • 1,5 csésze növényi tej
  • édesítésre ízlés szerint (ha édes gyümölcsöt adsz hozzá, akkor nincs szükség külön édesítésre): datolyakrém, méz
  • szezonális gyümölcs

Így készítsd el!

  1. Főzd fel a tejet, majd szórd bele a zabpelyhet.
  2. 5-8 perc alatt főzd sűrűre.
  3. Ízlés szerint édesítsd és add hozzá a gyümölcsöt.

Extra ízesítés

  1. cukrozatlan kakaópor
  2. fahéj, vaníliapor
  3. kókuszreszelék
  4. házi lekvár
  5. olajos mag
  6. chia mag
  7. aszalt gyümölcs

Készíts a gyermekednek (és a családodnak is) rendszeresen zabkását!

Szeretnél változatosan és egészségesen főzni a családodnak?

A gyermek születése remek lehetőséget ad arra, hogy változtass az étkezési szokásaidon, megismerj új alapanyagokat, kiegyensúlyozottabb étrendet kövess…. olyat, amely a gyerekednek elengedhetetlen, neked pedig hasznos lesz.

Az vagy, amit megeszel… a gyermeked pedig az, amit megetetsz vele!

ITT A LEHETŐSÉG! Változtass a család étkezési szokásain!

Ajánlásért fizetség

Szeretnél 500 vagy 1000 Ft-ot keresni könyvenként az ajánlásoddal?

ÉLTETŐ ÉTELEK receptgyűjtemény

Minden, ami tudatosság, egészség, életmód és természetesség

Megvásárolható

E-BOOK

YIYA kedvezménykupon

Növényi tejek a mindennapokban