Mit igyon a baba?

6 hónapos korig az anyatej nemcsak a táplálékot jelenti, hanem szomjoltásra is kiváló. Amennyiben igény szerinti szoptatás van, felesleges elvenni a „helyet” az anyatejtől, és vizet adni a csecsemőnek.

Nagy melegben sincs szükség vizet adni a babánknak, mivel a szoptatás elején az anyatej hígabb, szomjoltóbb. Így gyakori, igény szerinti szoptatással biztosítani tudjuk még a nyári forróságban is a kellő folyadék szükségletet. Tápszeres babák esetében viszont szükség lehet tisztított vízre szomjúság esetén. Figyelem! A tápszert az előírásnak megfelelően készítsd el, NE ezt hígítsd még jobban. Külön kínálj a babádnak vizet.

Tisztított víz vagy szénsavmentes babavíz. Féléves kor után is a fő ital az anyatej, de a nap folyamán többször megkínálhatjuk pohárból tisztított (szűrt) vagy forralt vízzel.

 Gyógyteák baba- és gyermekkorban. 1 éves kor alatt csak mono (1 komponensű) teát adjunk, ne keveréket, mert így az esetleges allergia során egyértelműen beazonosítható, hogy melyik gyógynövény váltotta ki azt. Csak orvosi javaslatra! A gyógyteákat kúraszerűen alkalmazzuk!

 Frissen préselt gyümölcs- és zöldséglevek. Ezeket a leveket természetesen nem szomjoltásra javaslom, annál inkább táplálékként szolgálnak. Figyelem! Mindenképp hígítsd fel vízzel (1:5 arányban), hogy a rostoktól megvont lé ne okozzon hirtelen vércukoringadozást.

 Smoothie-k, zöld turmixok. Ezek már a hozzátáplálás kezdetén bevezethetők olyan sorrendben, ahogy egyébként a gyümölcsöket is bevezetnénk. Mivel nincsenek megfosztva a rostoktól, sőt, még víz is kerül hozzájuk, így a vércukorszintre nincsenek rossz hatással. Ezek szintén nem szomjoltásra valók, hanem táplálékként szolgálnak.

Tipp gyümölcsteára.  Az alaposan megmosott bio almát kissé vastagon hámozzunk meg. Egy kancsóba tegyük bele az almahéjat 2-3 fahéjdarabkával (ceyloni) és 1-2 szegfűszeggel. ¾ liter vízzel forrázzuk le, és hagyjuk állni minimum fél órát. Igazi téli tea 8 hónapos kortól.

Összességében a legjobb az, ha a gyermekünk a víz fogyasztását tekinti elsődlegesen szomjoltásra, nem pedig a gyümölcsös, cukrozott teákat, gyümölcsleveket! Természetesen a napi folyadékfogyasztása beleszámít a leves  és egyéb ételek folyadéktartalma is.

Biztos lehetsz benne, hogy a gyermeked elegendő folyadékot iszik, ha

  • naponta 5-6 pisis pelusa van,
  • bőre rugalmas,
  • jókedvű, szívesen iszik naponta többször is.

Hogyan szoktassuk a gyerekünket a vízivásra?

  • A legfontosabb, hogy legyen számára elérhető helyen.
  • Mint mindenben, a példamutatás nagyon fontos. Amikor TE iszol, a gyermekedet is kínáld meg vízzel.
  • Ha utaztok, játszótereztek, mindig legyen nálatok víz!
  • Az étkezések során mindig kínáld meg vízzel.

Szeretnéd változatosan és egészségesen táplálni gyermekedet?

Egyszerűen használható hozzátáplálási kézikönyv receptekkel.

Átfogó, értékes táplálkozási alapismereteket olvashatsz közérthető módon, és emellett kipróbált, bevált praktikákat és recepteket is megismerhetsz a könyvből.

Bemutatom neked, hogy gyermekünk tudatos és egészséges táplálása egyszerű, könnyen kivitelezhető a mindennapokban.

77 receptet is kapsz a kezedbe színes ételfotókkal, amelyek többségét a család többi tagja is nyugodtan eheti.

Ajánlásért fizetség

Szeretnél 500 vagy 1000 Ft-ot keresni könyvenként az ajánlásoddal?

ÉLTETŐ ÉTELEK receptgyűjtemény

Minden, ami tudatosság, egészség, életmód és természetesség

Megvásárolható

E-BOOK

YIYA kedvezménykupon

Növényi tejek a mindennapokban